Ledsamt.

Många undrar varför jag sörjer min döda katt. Och då undrar jag om någon har haft ett husdjur? Det spelar ingen roll om det är en katt,hund eller en fisk. Men det är ändå ett djur som finns hos en hela tiden och lyssnar på vad man än har att säga. Att förlora ett husdjur är inte alltid det lättaste. Det jobbiga är när man vet att man inte kan göra något mer än det men redan har gjort som jag gjorde med Zelma. Jag ville göra mer för henne men jag kunde inte. Vad hade hänt om jag nu hade haft körkort? Hade jag kunnat köra henne till djursjukhuset och räddat henne? Det finns så många tankar i mitt huvud vad jag kunde gjort och vad jag inte kunde gjort bättre.

Det är alltid tufft att förlora någon som står en nära och det är inte alltid lätt. Men man får ta en dag i taget. Min mamma var glad att vi kunde hjälpa henne så att hon kunde få den hjälpen hon har fått. Tänk så hade jag inte varit hemma utan hos en kompis, då kanske hon hade varit död när vi kom hem. Hatar att sitta och skriva ner känslor men ibland är det bara skönt. Men nu är hon iallafall i himlen och det känns skönt att veta att hon mår bra. Hon ligger även begravd i vårat land. Imorgon ska vi fixa en liten sten med hennes namn på. 

Alla som har eller har haft ett husdjur vet hur svårt det är. Men när man vet att man kan göra det lättare för dem så att dem inte lider är det den lättaste vägen.

Jag hoppas ni har fått svar på eran fråga. Älska alla i er närhet för någon gång kan det vara försent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0