Thailand dag 2

Värme är bara så skönt.

Kan inte fatta att man äntligen är här nere på semester. Kom ju fram igår fyget var försenat i några timmar men vi hade den turen att vi kom iväg överhuvudtaget.

Gårdagen blev mest till för att stanna vid poolen och sola och bada. Lunchen blev en näcke macka. Dock fick jag värmeslag så jag låg på soffan i flera timmar när mina föräldrar var ute och handlade. När dem kom tillbaka tryckte dem i mig vatten och mat så att jag skulle bli bättre. Som tur hjälpa det. På slutet av kvällen blev det ett dopp i poolen eftersom att det var ca.28 grader ute. Man såg stjärnorna såklart så att det inte var sant.

Idag (22) så vaknade jag kl.0800 att mina föräldrar stökade runt i köket. Mindre roligt när man skulle vilja sova lite längre men det gör ju inget. Maria sov ju vidare fram till kl.1100 sen blev det poolen då föräldrarna var ute och gick. Dem kom tillbaka ca.2 timmar senare för att dem hade gått fel. Pappa skyller som vanligt på black out. Fast det har han ju hela tiden ;).

Stranden var sjukt underbar. Stranden len som mjöl och vattnet var helt perfekt :D. Baren var ju stor och det blev en bacardi breeze lime. Smakade dock lite mycket lime men det gick att dricka. Maten va skit god och jag ÄLSKAR thailänsk mat. Har bränt mig på mina ben men hoppas på att det blir en fin liten bränna sen när man väl kommer hem. Gick hem vid 4a och lade oss vid poolen, skit varmt så man kunde ju inte svalka sig. Men ner och sen upp igen. Spelade kort och bara njöt utav detta vackra land.

Nu ikväll blir det att åka ner till den lilla byn och käka på restaurang. Eftersom att jag inte mådde så bra igår så var det bara att stanna hemma. Hoppas på att det blir något mer räkor eftersom att det är så jävla gott. Men nu måste jag verkligen dra för annars får väl Maria panik på mig. Lägger snart upp lite bilder :)

Puss och kram från värmen<3

Kommentarer
Postat av: hanna isaksson

ååh , du verkar ha det sjukt underbart :) själv är det ju typ 1 meter snö ute ( ironi) och sitter med näringslära menyn :/ puss på dig ! <3

2010-02-22 @ 14:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0