20/5 - 09

Oj oj oj
Kan ju bara säga att jag älskar Italien :). Har nog aldrig varit med om något så sjukt vackert.
När vi kom hit i tisdes så kom vi fram till hotellet. Det var ungefär 35 grader så vi alla bytade om och träffades i lobyn. Där efter bestämde vi oss för att gå till Colosseum som inte låg så långt bort. Gick på en massa små gator så det tog ju längre tid att gå dit än att gå hem.
Men det var sjukt vackert, tappade bort oss lite kan jag ju medge. Fick några fantastiska bilder som jag hoppas på att lägga ut.
Gick tillbaka till hotellet för att gå ut och äta. Gick till ett mysigt ställe som vi trodde skulle passa oss. När vi sedan hade ätit så fick vi reda på att det var serveringsavgift "/. Så det blev lite dyrare än vad vi hade planerat men det var en mycket god pizza som man fick :).

Idag onsdag;
Vi hade satt klockan på halv 8 för att fixa oss och sedan gå och äta frukost. Det är ju inte samma frukost som hemma i Sverige kan jag jju säga. Här nere fick man vitbröd med nutella/houng/smör/sylt. Onyttig som man är så tryckte jag i mig 2 mackor med nutella och 1 kopp varmchoklad.
Där efter snabbt upp på rummet för att hämta vattnet och borsta tänderna.

Träffades i lobyn där vi sedan gick mot Preseidentens hus och där han reagerade. Fick en mycket vacker gruppbild som jag kommer ladda upp. Gick vidare till Fontana Di Trevi där vi tog en massa foton och önskade oss något i fontänen. Alla kastade i samtidigt och det blev sjukt lyckat. När värmen väl stod på så köpte vi oss lite ÄKTA italienskglass. Jag som älskar choklad tryckte i mig 2 kulor choklad och 1 kula jordgubb. Jordgubben vart sjukt söt och chokladen vart sjukt ljuvlig.
När glassen sedan var uppäten så var det bara att gå vidare till vatikanstaten som vi skulle se. Vi satte oss och åt på ett utecafé. Mycket trevligt och där blev det en pasta cabonarra :)(stavning?), med lite mat i magen gick vi med stora steg fram till vatikanstaten.
Det var sjukt mycket folk där och vi fick reda på att påven hade varit där samma dag. Vi var tvunga att ta på oss så att vi hade axlar och knän täckta. När vi kom in i kyrkan så trodde jag inte mina ögon, det var så sjukt stor och Sveriges största kyrka i Uppsala får plats i förrummet eller vad man kan säga.

Vi gick in och fotade en massa, sedan bestämde vi oss för att gå upp i kupolen och kolla ner i kyrkan. Trappsteg efter trappsteg så var vi äntligen framme. Det var hur fint som helst att bara stå och se ner på alla människor som var nere i kyrkan. Sedan fortsatte vi yttligare några 250 trappsteg för att gå utanför kupollen och se ut över hela Rom. Det var nog det finaste utsikten jag någonsin har sett. Jag ska inte tala om hur häftigt det var att stå där uppe! Sedan var det att gå tillbaka till hotellet, men när vi väl var ute och gick så hittade vi ett mysigt litet ställe och vi gick in där för att äta lite middag. Jag åt en sparrissoppa som smakade otroligt gott.
Gick till hotellet där vi gick för att sova.

Saknar er alla där hemma <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0