6/8 - 09

Tiden går fort när man har roligt
det är ett ordspråk som man hör ofta nu för tiden. Som sagt det har redan gått några dagar jag bloggade sist och det har hänt lite efter det :).

I tisdes så åkte jag och Maria ner till Kragenäs för att hälsa på alla på lägret. Fick ett härligt välkomnande då ALLA kom och kramades och sa hur mycket dem hade saknat oss (dem från norrland + ngr från hstd). Vi fick lite att äta och vi snackade en massa. Hade grymt kul. Gick runt lite med Tjander,Robin,Igor,David,Adam,Fredrik och ngr till ner till havet och snackade lite. :) Hade jättemysigt och vi bestämde oss sedan för att bada på kvällen. Hade köpt med mig lite grejer till alla så det gick bra att ge dem sakerna ;).

Sedan blev det badet på kvällen. Riktigt skönt i vattnet inte alls kallt. Töntade oss en del och Tjander blötte ner mitt hår så det var ju krig senare på lägret :). Fick först en vattenflaska att hälla på honom och sedan kom Sebbes pappa med en hel span med ISkallt vatten som jag och Sara slänge på honom . MOHAHA hämnden är så ljuv <3.
Senare gick seniorerna ut på en vandring och jag och Maria satt kvar och snackade lite med ledarna. fick reda på att vi kanske ska åka på en fjällvandring nästa sommar med dem i Piteå :). Skulle vara roligt.
Gick och la mig för jag började få ont i halsen och näsan bara rann och rann.

Morgonen därpå vaknade jag med världens hesaste röst. Lät som jag var i målbrottet och hostade uta helvete. Satt uppe ett tag och sedan gick jag och la mig igen för ingen vart vaken :/. Somnade om ganska snabbt och gick sedan upp vid halv 9 tiden. Snackade lite med Ulrika och sedan hörde jag att Maria och Danne vart vaken. Så då pratade jag med dem lite granna.
Sedan gick dem upp och vi käkade frukost. Vid halv 10 bestämde vi oss för att väcka alla. MOHAHA!! Gick först och väckte Tjander och David. Det ända man behöver säga till David är " David vakna" så flyger han upp och säger "jag är vaken". Haha x) herregud som jag skrattade. Sedan vart det då Tjanders tur. Han vart då mycket segare på att gå upp men undertiden han vaknade till så väckte vi dem andra i tältet. Jag och Maria stod och kollade på alla hur söta dem va när dem sovde. Hihi, kände inte ens igen Wille (a). Väckte dem och gick sedan in till Tjander då han också flög upp i luften och gick sedan upp :).

Vi gick ner till vattnet vid 11 tiden för att bada. Hade bestämt mig för att inte doppa håret men vart tvungen, kände mig inte så fräsch. Så ner med huvudet i vattnet och i med schampoo i håret :). Fredrik fick hjälpa mig att få ut allt i håret. Tack så mycket.
Gick upp och fixade mig iordning, mådde lite dåligt så jag lade mig ner och vilade på en luftmadrass. Då kom Ellen och Albin och höll mig sällskap. Men lille schtekaren kunde inte hålla sig borta så han kom han med :). Satt och pratade och jag tror jag slumrade till en liten stund, för jag kom inte ihåg vad jag gjorde, Men jag somnade tyvärr i solen så hade en fruktansvärd huvudvärk och gick till kiosken för att köpa lite cola (a). Hjälpte till litegrann och satte mig och pratade med Maria och Sara. Mycket trevligt.
Satte oss i skuggan när vi skulle äta men jag kunde inte äta så jag la mig ner på sidan och vilade. En stund trodde jag att Maria och Sara var oroliga över mig men jag vet inte om dem vart det. Men sedan skulle vi packa. Kändes konstigt att läman lägret och åka hem när dem andra skulle vara där en vecka :S. Men vi snacka och hade sjukt kul. Började snacka på franska,tyska,serbiska,italienska,svenska och engelska för att jäklas med alla (a). När tjander raggade på tjejer så skulle jag jäklas och säga att han var bög :).

Sen skulle vi åka. Gick på toa och sedan fick vi se att Fredrik ville följa med upp till bilen för att säga hej då. Då hängde Tjander och Sebbe också på. Kramade alla hej då och sa att man skulle komma upp till Piteå någon gång igen, Nästa sommar är ju redan bokad så då kommer jag ju upp!! :). När vi sedan hade kommit upp till bilen så fick jag en kram av Sebbe, en kort men en kram som sa vi ses snart igen!
Tjanders kram den kommer jag aldrig att glömma!! Han kramade mig länge och sa "vi ses i pite i höst". Släppte inte honom på ett tag och Fredrik fick också en lång kram. Kändes jobbigt att åka hem när man väl hade varit där ett tag. Ville stanna och bara ha kul och snacka med dem natten ut!!

Kom då hem igår klockan 2210. Mamma hämtade mig på preem och pappa låg redan och sov så jag fick inte säga god natt till honom. Åkte inte till jobbet idag för jag hade feber och mådde jättedåligt. Så chill dag bidde det idag, har bara sovit och tagit det lugnt.

Ne nu ska jag sova , blir nog jobbet imon ändå :). Puss och kram<33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0