7/4 - 09

Lyngalax till lunch

Idag så blev det yttliggare en sovmorgon :), jag hade stängt av min mobil så satte igång den och då rasade det in sms det ena efter det andra. Men jag gick upp, gick ut i köket och gjorde en tomatsoppa :). Riktigt god men jag orkade inte äta soppa eftersom att jag och Fidde skulle hälsa på hos Maria på hennes jobb :). Jag bestämde mig för att kolla igenom kylskåpet där man inte hittade något och sedan så gick man till frysen där man hittade pommes och hamburgare! Kände först att det blev fetma mat , men skit det var länge sedan man käkade :).
Ställde mig för att göra det och sedan käka och kolla på film :). Satt ute i köket på våran lilla stege i pyjamasen.

Smsade Fidde att jag skulle sminka mig och fixa håret sedan så åkte jag ner till tempo för att träffa honom. Vi cyklade gemensamt till Lynga där Maria skulle gå på lunch, Snackade lite Tobbe med och det vart ett tag sedan !
Sedan kom Maria min söta svinstia (a)<3. Vi gick ut på rastplatsen för att käka. Pratade i 30 minuter och sedan så vart hon tvungen att jobba igen :(, så jag drog hem till henne och hämtade min CV och gick tillbaka med den.

Så sa Maria att jag och Fidde kunde gå in till henne och vänta tills hon hade slutat så det gjorde vi :). Vi gick ner i källaren och hämtade cola (1,5L), tog datan och kopplade in den i TV:n. Vi kollade på "låt den rätta komma in". Den var riktigt bra, trodde inte den skulle det :). Sedan under filmen så gick jag och Fidde ut i köket för att kolla om det fanns något mumsigt att äta på undertiden. Hittade lite chokladglass så det tog i med chokladsås (a).
Kollade färdigt på filmen och sedan kom Maria hem :D.

Jag och Fidde satt och kollade på film, helt plötsligt så försvinner Maria och vi hittar inte henne någonstans! Så vi ringde henne och då vart hon ute och plockade påskris x). Sedan kom hon in och vi fixade lite med påsken (eller hon gjorde det och jag hängde upp några ägg i riset).
Helt plötsligt försvinner hon igen och vi ringer henne, när jag säger numret till henne men då kommer hon den lilla skitungen x), Men då har hon sin mopedhjälm med sig och jag som har tjatat mycket på henne att vi ska övningsköra och då gjorde vi det!  Vi hade även bestämt med gänget att käka pizza på pizzerian.

Lite problem med blinkersen men hon klarade det bra, jag fick visa henne hur man skjutsade och hur man vände. Hon blev duktigare och duktigare, och snart kan hon köra ute på vägarna! :). Känner mig stolt som en lärare (a).

Sen så skulle hon sminka sig och då kom Jonas och Lillen :). Jag hade dragit dit dem och då kunde dem lika gärna skjutsa oss till  pizzerian och så blev det :). Vi satt inne på pizzerian och snackade sedan så skulle vi gå och spela brännboll. Men ingen hade racket så vi körde runt i hela Gullbrandstorp efter ett! Vi körde hem till Fidde för vi skulle mötas där men så blev det ju inte av. Men vi ringde på dörren och frågade om dem hade något racket och såklart hade dem det ;).

Vi drog vidare till Gais men där spelade dem match så vi åkte till gräsmattan bakom dagiset. Där spelade vi 4 mot 3. Jag,Maria och Fredrik började ute och det var inte jämna lag men det fungerade när Adam kom :).
Sedan vid halv 8 så åkte Jonas,Tage och Lillen hem. Så jag,Maria,Fidde,Adam och Ellen vart ute i samhället och tog det lugnt Gick till preeem och sminkade killarna hihi (a).
Satte oss på lastkajen för att snacka och smöga :P. Sen skulle Adam hem och då gick vi och satte oss vid lekplasten vid Larsson,

Ungefär 30-45 minuter senare orkade vi inte stanna ute längre så jag och Maria bestämde oss för att åka hem till Maria eller åka och åka vi gick hela vägen dit från Gullbrandstorp. Så kul har jag nog aldrig haft på ett tag x).


Tack för en underbar dag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0